Меню menu_open menu_close
reporter_btn
Facebook Instagram TikTok linkedin
← Архів новин

Як не стати жертвою шахраїв в інтернеті. Поради від Фільтра

30.11.2022

Facebook Telegram Viber
Як не стати жертвою шахраїв в інтернеті. Поради від Фільтра

Замовляли щось в Інстаграм-магазині, але після оплати товару продавець вас заблокував? Купували щось на сайті, але “адміністратори” попросили надати ще додаткові банківські дані? З цими та ще багатьма іншими інтернет-шахрайствами ми неодноразово стикалися в мережі.

Сьогодні, в Міжнародний день захисту інформації, ділимося порадами, як не стати жертвою шахраїв в інтернеті.

Не залишайте особисті дані на незнайомих сайтах

Надавати будь-яку особисту інформацію для оплати товару можна лише на офіційних сайтах. Якщо ж ви купуєте щось на невідомому порталі — не діліться паспортними, банківськими та будь-якими іншими даними.

Як перевірити, чи сайт офіційний?

  • зверніть увагу на адресу сайту

Часто шахраї використовують для фейкового сайту практично ідентичну назву та адресу офіційного, змінюють лише один символ. Також вони часто копіюють дизайн офіційного сайту. Таку комбінацію буде важко відрізнити від оригіналу, тому будьте уважні.

  • зверніть увагу на наявність політики конфіденційності та контактних даних. Відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”, кожен легітимний сайт повинен мати політику конфіденційності, де пояснюється, як цей сайт захищає та обробляє дані користувачів.
  • перевіряйте, чи сайт безпечний для використання. Значок статусу безпеки сайту відображається ліворуч від вебадреси.

Нікому не повідомляйте термін дії банківської картки та CVV-код.

Банківські працівники ніколи не запитують цей код. Тому цю інформацію не можна озвучувати і працівникам магазину, вона їм не потрібна. 

Якщо ви оформляєте покупку онлайн, то система може попросити вас надати СVV. Це потрібно для того, щоб банк міг ідентифікувати вас як реального власника картки, який має доступ до платіжних реквізитів. 

Проте, якщо вас просять надати СVV та вписати точну суму, яка знаходиться у вас на картці, начебто для підтвердження операції, — це аферисти. Як тільки ви вкажете суму — з вашого рахунку будуть зняті усі кошти. Банк ніколи не просить вказати суму коштів на рахунку для підтвердження особи власника картки. 

Оплачуйте товар після його отримання

Не робіть часткову або повну передоплату в невідомих інтернет-магазинах. На невідомих сайтах сплачуйте товар лише після того, як отримали та оглянули його. Це убезпечить вас від ймовірного інтернет-шахрайства.

Остерігайтесь магазинів, які пропонують товар за підозріло низькою ціною. Ці магазини можуть бути фейковими.

Не ведіться на пропозиції швидкого заробітку

Ніхто не зацікавлений у тому, щоб зазнавати збитків, проте зробити клієнта мільйонером. Тому якщо вас запевняють, що ви зараз станете дуже багатим чи ексклюзивно для вас пропонують кредит за суперумовами, то, найімовірніше, ви маєте справу із шахраями.

Мета інтернет шахраїв не зробити вас багатим, а нажитись. Тому ставтесь критично до таких пропозицій.

Безплатний сир найчастіше лише в мишоловці.

Не ведіться на повідомлення незнайомців про те, що хтось з ваших рідних потрапив у скрутне становище

Дуже часто аферисти телефонують людям, повідомляючи, нібито їхня рідна людина потрапила в аварію тощо. Інколи ошуканці для більшої переконливості підробляють голос рідного, який начебто підтверджує, що справді потрапив в халепу. 

Через стресовий стан ви можете втратити над собою контроль та стати жертвою шахраїв. Не панікуйте, а зателефонуйте близькому особисто, щоб дізнатись, чи все в порядку. Якщо він не відповідає (аферисти також мають механізми, щоб заблокувати номер людини), спробуйте дізнатись про ситуацію з інших джерел, яким ви довіряєте. 

Якщо ж ви стали жертвою інтернет-шахрайства, зверніться до найближчого відділу поліції або зателефонуйте 102. Надайте всю інформацію, що підтверджує вчинене проти вас шахрайство. Памʼятайте, ваші права захищені Цивільним кодексом України.

Також радимо зателефонувати в банк, через який ви здійснили платіж на картку шахрая. Також ви можете самостійно заблокувати картку онлайн.

Для отримання правової допомоги ви можете звернутись за номером Єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги − 0 800 213 103 (цілодобово та безплатно в межах України зі стаціонарних та мобільних телефонів), або за посиланням.

30.11.2022

Facebook Telegram Viber

Інші події