Унікальний посібник із громадянської освіти, створений з урахуванням реального досвіду українських активістів
Презентація українською мовою
PDF →
Presentation in English
PDF →
Буклет українською мовою
PDF →
Booklet in English
PDF →
Навчальні матеріали, розроблені німецькою організацією Codetekt та адаптовані проєктом Фільтр для української аудиторії. Матеріали містять презентації трьома мовами та буклет, який пояснює, як перевіряти джерела та оцінювати контент.
Спеціально до Глобального тижня медіа та інформаційної грамотності Фільтр підготував корисні інформаційні документи на тему медіаграмотності у PDF-форматі. Вони стануть у пригоді для організації занять на тему медіаграмотності у навчальних закладах.
Урок рекомендовано проводити для учнів 8-11 класів. Завдання уроку: показати, як упередження щодо ВПО та українських біженців можуть впливати на нашу поведінку та комунікацію з ними; дати розуміння наслідків, до яких призводить використання мови ворожнечі.
Урок допоможе потренувати навички медіаграмотності та визначити ризики інформаційного простору під час війни.
Мета гри – показати маніпуляційні прийоми, які використовують, щоб вводити людей в оману, збільшувати авдиторію та грати на соціальній напрузі з політичним прицілом.
Урок допоможе учням краще розпізнавати загрози в інтернеті та запропонує декілька простих порад, як захистити особисті дані онлайн.
Робочий зошит для дітей старшого дошкільного віку (5-6 р.) укладений у формі календаря, розрахованого на навчальний рік. У ньому подані вправи й методики для занять із розвитку критичного мислення в дітей старшого дошкільного віку. Матеріали підібрані за певними змістовними розділами, кожному із яких присвячено три місяці. Проте усі заходи чи їх складові можна варіювати між собою залежно від тематики заняття та, за потреби, використовувати безвідносно до конкретного місяця.
Посібник є першим виданням в Україні, що розкриває питання освіти з медіаграмотності на уроках географії. У книжці наведено короткі теоретичні відомості про різні аспекти медіаграмотності, приділено увагу питанням методики впровадження навчання з медіаграмотності та розміщено численні моделі завдань, що можуть бути використані під час занять із географії.
Посібник — перше видання в Україні, що розкриває питання освіти з медіаграмотності на заняттях з хімії. У книжці наведено короткі теоретичні відомості про різні аспекти медіаграмотності, приділено увагу питанням методики впровадження навчання з медіаграмотності та розміщено численні моделі завдань, що можуть бути використані під час занять із хімії.
Посібник є першим виданням в Україні, що розкриває питання освіти з медіаграмотності на заняттях з фізики. У книжці наведено короткі теоретичні відомості про різні аспекти медіаграмотності, приділено увагу питанням методики впровадження навчання з медіаграмотності та розміщено численні ідеї завдань, що можуть бути використані під час занять з фізики.
Під час цього курсу педагоги зможуть удосконалити знання, зокрема про те, як медіа впливають на людину, психологічні засади медіаграмотності, як захистити дітей від кібербулінгу.
Курс допоможе вчителям більше дізнатися про медіа та інформацію у XXI столітті та навчить викладати медіаграмотність у школі.
Курс розповідає про особливості інформаційного світу, гігієну соцмереж, особливості пошуку інформації та навчає базовим інструментам аргументації та удосконаленню критичного мислення.
Навчальні матеріали розроблені Шведським інститутом для учнів старших класів та викладачів, які працюють з темами медіаграмотності. Тулкіт Фейк ≠ факт складається з практичних вправ з розпізнання фейків, пропаганди та походження джерел інформації. *Матеріали тулкіту можуть бути використовувані, але не можуть бути поширені на інших онлайн або медійних ресурсах.
У посібнику простими словами викладений досвід журналістів-практиків, з прикладами та завданнями, які допоможуть тим, хто хоче обрати професію журналіста. Порадник містить базові елементи сучасної журналістської освіти і допоможе шкільним редакціям та журналістам-початківцям орієнтуватися в медійному світі та розвинути навички створення власного контенту.
Матеріали допоможуть розвивати навички критичного сприйняття інформації, зокрема уміння відрізняти факти від суджень, ідентифікувати різні види маніпуляцій (у заголовках, фото, відео, соціологічних даних) та прояви пропаганди і мови ворожнечі, ефективно шукати інформацію, безпечно комунікувати у соціальних мережах. Картки розроблені на основі прикладів, порівнянь та роз'яснень.
Курс розрахований на рік викладання. Посібник складається з планів-конспектів уроків та охоплює головні аспекти медіаграмотності для учнів.
Уроки з інтегрованими елементами з медіаграмотності для 9 класів, що розроблені у рамках проєкту IREX «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність».
Зошит для дітей старшого дошкільного віку (5-6 років), розрахований на навчальний рік. Вправи й методики для занять із розвитку критичного мислення у дітей.
Вправи на 7 днів, які розповідають на конкретних прикладах, як відбуваються маніпуляції та на що звертати увагу, щоб залишатися медіа свідомим.
Посібник містить текстову інформацію про різні типи медіа, інфографіку, відео та мультики. Присутній ігровий елемент у вигляді тестів, проходження яких дозволяє отримати «Посвідчення медіадрайвера» — водія, який добре орієнтується у складних лабіринтах світу медіа.
Посібник для педагогічних працівників, учителів української мови та літератури, зарубіжної літератури, які прагнуть володіти основами інфомедійної грамотності й оптимальними шляхами її імплементації у практичній професійній діяльності.
Програма включає навчальні ігри, які допомагають дітям розпізнавати дезінформацію — фейкові URL-адреси та заголовки новин, що вводять користувачів в оману. Діти будуть вчитися розуміти різницю між джерелами, що заслуговують довіри та джерелами з дезінформацією, підтримувати хорошу онлайн-репутацію тощо.
Уроки з інтегрованими елементами з медіаграмотності для 8-9 класів, що розроблені у рамках проєкту IREX «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність».