Меню menu_open menu_close
reporter_btn
Facebook Instagram TikTok linkedin
← Архів новин

Співпраця – ключовий елемент у розвитку медіаграмотності українців

01.07.2022

Facebook Telegram Viber
Співпраця – ключовий елемент у розвитку медіаграмотності українців

Український уряд працюватиме над розвитком медіаграмотності суспільства подальші 10 років. Для цього необхідно об’єднувати зусилля державних інституцій, громадських організацій, партнерів з розвитку та медіа – зазначають експерти конференції «Медіаграмотність у час війни: нові виклики та трансформації». 

«Медіаграмотність — це основа демократії. Я також думаю, що це вимога до справжнього громадянина». 

Такою думкою поділився Немо Хернстрьом, керівник напряму стратегічних комунікацій у шведському Агентстві психологічного захисту, під час міжнародної конференції, яку організував проєкт Фільтр разом з Українським інститутом медіа та комунікацій.

Дотримання демократичних цінностей, які є провідними для українського суспільства, вимагає системного підходу до розвитку медіаграмотності людей та довготривалого планування у партнерстві з різними інституціями та проєктами. Критичне мислення як одна з вимог демократичного суспільства  у час війни стало навичкою, що рятує українських громадян від російської пропаганди та дає змогу убезпечити себе та своїх близьких.

Утім, на жаль, нині відсоток тих, хто має високий рівень медіаграмотності недостатній. Ганна Красноступ, директорка Директорату з питань інформаційної політики та інформаційної безпеки Міністерства культури та інформполітики зазначає, що за оцінкою 2021 року цей показник становив 54%, проте у держави є розуміння, як цей рівень можна підвищити:

«Наразі створено 10-річний план відновлення України, що поширюється на всі сфери суспільного життя. Кількість осіб із високим та вищим середнього рівнем медіаграмотності до кінця його виконання у 2032 році має становити 65%. Цього результату можна досягти координованою роботою всіх інститутів та партнерів з розвитку». 

Одним з пріоритетів для реалізації цього плану, зі слів Ганни Красноступ, є Національний проєкт з медіаграмотності «Фільтр»:

«Проєкт плану передбачає низку заходів, у тому числі реалізацію проєкту «Фільтр», що має бути присутнім протягом цих 10 років». 

Довгостроковість зусиль дає змогу досягати масштабних цілей, що призводять до якісних змін у суспільстві. Міністерство культури та інформаційної політики України з початком каденції міністра культури Олександра Ткаченка у 2020 році визначило медіаграмотність як пріоритетний напрямок. Про це зазначає Тарас Шевченко, заступник міністра культури та інформаційної політики:

«Медіаграмотність для Міністерства культури та інформаційної політики є однією з ключових, стратегічно важливих тем. Медіаграмотність — це довгострокова історія». 

У час війни велику роль також грають динамічність і гнучкість організацій, що займаються медіаграмотністю. Надання швидких рішень стало на певний період пріоритетом і Фільтра:

«Після повномасштабного вторгнення росії вміння перевіряти інформацію стало життєво необхідною навичкою. Війна змусила нас перестрибнути етап підняття рівня обізнаності й одразу перейти до зміни поведінки людей. Тому ми оперативно почали організовувати швидкі уроки та тренінги з фактчекінгу для різних аудиторій як в Україні, так і за кордоном», – зазначає Валерія Ковтун, керівниця національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр» МКІП.

Здатність швидко реагувати на ситуацію та нові виклики дає змогу Фільтру налаштовувати співпрацю для розвитку медіаграмотності в Україні, а також утворювати ефективні об‘єднання заради досягнення стратегічно важливих цілей.

01.07.2022

Facebook Telegram Viber

Інші події