Ця ініціатива стала частиною невідкладних заходів з консолідації українського суспільства, що були затверджені Указом Президента та Постановою Уряду, що вийшли до Дня Єднання від 14 лютого.
“Проведення такого уроку — це історична подія для нашої країни. Урок не просто символічний. Інформаційні атаки з боку РФ відбуваються щодня, а саме медіаграмотність — це захисний щит та одна з найважливіших навичок для запобігання поширенню таких маніпуляцій та фейків”, — Олександр Ткаченко, міністр культури та інформаційної політики України.
Урок з медіаграмотності покликаний привернути увагу молодого покоління до розвитку критичного мислення. В результаті уроку, вчителі разом зі школярами зможуть проговорити різноманітні способи розпізнавання фейків, види маніпуляцій в мережі та розглянути процеси створення новин.
“Для Міністерства освіти і науки України — це знакова подія, яка започатковує зараз нову традицію. В часи відкритого доступу до інформації медіаграмотність — це не тільки навичка орієнтації в медіапросторі. Її мета — виховати в дитині критичне мислення, щоб вона змогла і сама навчитися, і в разі потреби іноді і своїм батькам підказати, як користуватися інформацією”, — Євген Баженков, директор Державної наукової установи “Інститут модернізації змісту освіти”.
Під час пресконференції учасники поділилися корисними ресурсами для проведення уроку, основними підходами в роботі з дітьми, а також розповіли, як викладати медіаграмотність для дітей так, щоб це було максимально корисно та цікаво.
Усім школам було запропоновано скористатися навчальними матеріалами з медіаграмотності з онлайн-платформи національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр».
“Саме на цій платформі Фільтр зібрав найкращі навчальні матеріали для вчителів, учнів, студентів та журналістів. Це як література, так і ігри, відеоблоги та вправи. У блоці «Медіаосвіта», наприклад, зібрані навчальні матеріали з медіаграмотності від IREX, АУП та інших партнерів проєкту. А розділ «Медіаосвіта. Учителям та учням» містить спеціально перекладені та адаптовані уроки з медіаграмотності від Шведського інституту’’, — Валерія Ковтун, керівниця національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр».
Про вплив медіакультури та дієві й креативні підходи в роботі з дітьми розповіла медіатренерка та засновниця проєкту «НотаЄнона» Альона Романюк:
“Медіаграмотність — це не якась уявна дефініція, це та навичка, яка допомагає нам виживити та вберігати себе і своїх близьких від інформаційних атак. Тому важливо, щоб завдання, які ми даємо дітям на засвоєння навички критичного мислення та основ медіаграмотності були для них цікавими та актуальними. До прикладу, дітям значно краще “заходять” різноманітні ігри, ребуси, турніри та квізи, адже саме ці формати передбачають змагальну частину”.
Повну версію пресконференції можна переглянути тут.