Меню menu_open menu_close
reporter_btn
Facebook Instagram TikTok linkedin
← Архів подій

Громадянська освіта: сучасні шляхи викладання медіаграмотності

01.11.2021

Facebook Telegram Viber
Громадянська освіта: сучасні шляхи викладання медіаграмотності

Під час Всесвітнього тижня медіа та інформаційної грамотності проєкт Фільтр Міністерства культури та інформаційної політики оголосив 26 жовтня тематичний день “Медіаграмотність та освіта”.

На зустрічі разом з освітянами та провідними експертами з медіаграмотності обговорили останні тенденції в розвитку медіаосвіти.

Під час дискусії щодо викладання медіаграмотності в рамках шкільного курсу “Громадянська освіта” вчителі поділилися основними побажаннями та зауваженнями щодо фахової підготовки освітян, якості підручників та залученості вчителів у процес викладання медіаграмотності та критичного мислення.

Медіатренер Наталія Понежа запропонувала звернути більше уваги на підготовку методичних рекомендацій, які надаються щороку освітянам та внести до них більше інформації про викладання медіаграмотності. Також від Лесі Юрчишин, найкращої вчительки громадянської освіти за версією премії Global Teacher Prize Ukraine 2020, прозвучала пропозиція ввести під час проходження сертифікації вчителів зарахування певної кількісті годин з медіаграмотності та з критичного мислення.

“Потрібна поступова, ґрунтовна та послідовна політика держави, щоб зайнятися фаховою підготовкою вчителів громадянської освіти”, – заявила Оксана Волошенюк.

Обговорили також і якісне наповнення підручників курсу громадянської освіти, які зараз активно використовуються у закладах загальної та середньої освіти. Учасники згадали й про потребу підвищення проактивності самих вчителів.

“Медіаграмотність та курс громадянської освіти – це ті теми, де дійсно вчитель повинен весь час розвиватися та шукати нові джерела. Чим більше додаткових матеріалів – тим краще”, – Марина Дорош, менеджерка проєкту «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність», IREX.

“Взяти просто підручник з громадянської освіти та з ним працювати – це точно програшний варіант”, – Леся Юрчишин.

Вчителька громадянської освіти Ірина Матковська наголосила на необхідності розвитку навичок користування фактчекінгом для вчителів:

“Вони просто відкрили, прочитали та відклали – колись там розберуся. Потрібно навчити наших вчителів не розповсюджувати неправдиву інформацію, а працювати у соціальних мережах, з відеоматеріалами та аудіоподкастами” .

“Головне, щоб викладачі самі були зацікавленими в тому, щоб робити своїх учнів медіаграмотними та критично мислячими”, – підкреслила Леся Юрчишин.

Освітяни поділилися інформаційними ресурсами, які самі використовують під час навчального процесу у частині медіаграмотності, серед яких онлайн платформа Сitizen.in.ua, Медіадрайвер та Media navigator, підручник Нова Доба – Світ інформації, мас медіа та підручник Громадянська освіта (Бакка, Марголіна, Мелещенко).

01.11.2021

Facebook Telegram Viber

Інші події